Adatvezérelt marketing, avagy az online marketing különös világa

Az adatvezérelt marketingről és az online térben működő marketingről általánosságban

Alapvetően úgy gondolom, hogy amennyiben marketingről beszélgetünk, akkor egyértelműen arról kell nyilatkoznom, hogy mára már kizárólag vagy akkor pontosabban fogalmazva majdnem teljesen kizárólag csakis egyetlen módon létezhet marketing, mégpedig online módon. Ebben az esetben, ha online marketingről beszélünk, akkor annak tulajdonképpen számos formáját értem az adott forma alatt. Gondolok itt a specifikus abszolút adatvezérelt marketingre, a direkt marketingre, de ugyanakkor nem szeretném semmi esetre sem kihagyni a sokkal lightosabb szinte teljesen a tudatalattira ható marketinget sem, mely úgy gondolom, egyre nagyobb teret nyer, a reklámok, youtube-on beugró hirdetések és hasonló praktikák világában. Mára már úgy gondolom, kizárólag az tud online piacvezetővé, vagy egyáltalán bármiféle piacvezetővé válni, aki abszolút otthon mozog az online marketing világában, azon belül is lehetőleg kiválóan alkalmazza az online adatvezérelt marketinget, illetve a közösségi média felületeti is minimum úgy kezeli, hogy azzal több ezer embert megszólítson.

Mikor elengedhetetlen az adatvezérelt marketing?

Amennyiben az én véleményemre hagyatkozunk, nekem az a benyomásom, hogy bizony a mai világban két érvényesülési forma adott abban az esetben, ha szépen lassan, vagy akár rohamléptekben is fel akarunk futtatni egy vállalkozást. Ez a két lépés pedig nem más, mint az adatvezérelt marketing tökéletes használata, akár szakemberek, akár konkrét cégek segítségével, mint példának okáért lásd Market Leader csapata, akik kifejezetten erre vannak szakosodva. Továbbá számos olyan jellegű lehetőség van, mely úgy gondolom, szinte mondhatni utat teremt annak, hogy viszonylag hamar online marketing zsenikké váljunk. Én személy szerint talán az adatvezérelt marketing specifikus működésében még nagyobb potenciált látok, mint a közösségi médiák professzionális kezelésében. Ugyanis természetesen azzal is elképesztően nagy közönséget lehet elérni, ezt abszolút nem tagadom, de emellett viszont, például az instagram, csak egy bizonyos generáció elérésre ad számunka lehetőséget. Ugyanis bizony nagyon sok esetben bizonyos korosztályokat képtelenek vagyunk közösségi médián keresztül megszólítani, hiszen valljuk be a 30 – 40 – 50 + – os korosztály már talán a legkevésbé sem vevő arra, hogy mondjuk egy influencer instagramon keresztül szólítsa meg. Na, pontosan ennél a pontnál jön be az adatvezérelt marketing fontossága, ugyanis ezzel a módszerrel bizony elérhetünk olyan rétegeket is, melyek megszólítása nagyon nagy valószínűséggel abszolút nem történhetne meg instagram vagy bármiféle közösségi média felületeken. Az alábbiakban röviden bemutatnám az adatvezérelt marketing világát.

Az adatvezérelt marketing, avagy mit is értünk pontosan az adott kifejezés alatt

Maga az adatvezérelt marketing tulajdonképpen arra van szakosodva, hogy az emberek, vagyis itt ezen a ponton hadd pontosítsak, a potenciális vásárlók a legrövidebb úton célba érjenek, vagyis megtalálják azt, akit keresnek. Tulajdonképpen úgy kell elképzelni, hogy minden egyes keresésé vagy interneten eltöltött perc után, adatot termelünk, mely adat után láthatjuk, hogy az illető éppen mit keres, mire van szüksége, mi az érdeklődési köre és még hosszan sorolhatnám. Na, most ezek alapján az információk alapján fog hirdetéseket feldobni neki az adatvezérelt marketing. Például ha én éppen arra vagyok rápörögve, hogy okosórát vásároljak, akkor nagyon nagy valószínűséggel számos okosóra után fogok keresni, vagy éppen elemző cikkeket, esetleg videókat nézek, hogy melyik alternatívát ajánlják számomra. Az adatvezérelt marketing pedig ezeknek az adatoknak a tudtában folyamatos jelleggel fogja számomra feldobni a hirdetéseket speciálisan arra irányulva, ami az én vagy éppen a potenciális vásárló személyes igénye, igény köre, vagy éppen érdeklődési köre. Természetesen az adatvezérelt marketing ettől függetlenül még számos olyan jellegű előnnyel jár, mely számunkra elsősorban talán értelmezhetetlen is. Például az adatvezérelt marketinget alkalmazva számos statisztikát tudunk felállítani, illetve olyan jellegű információhoz jutunk az emberek online térben hagyott lábnyomán keresztül, melyek igencsak hasznosak lehetnek az elkövetkezendő marketing módszerek felhasználásban is. Sokkal jobban fel lehet mérni az emberek igényét, illetve ténylegesen rengeteg dologban a segítségünkre lehet az adott marketing típus. Akit bővebben érdekelne, az adatvezérelt marketing az feltétlenül érdeklődjön utána az adott módszernek, esetleg kérje ki szakértők tanácsát is.